Onderwijs is Topsport! Dag van de leraar 2019

De oprechte dank aan leerkrachten en onderwijsondersteuneers, voor hun enorme inzet, gaat jaarlijks samen met een kleine attentie.

Vandaag de dag is onderwijs een vorm van Topsport!

Het is dus van groot belang dat we fysiek en mentaal gezond blijven. Tegelijk willen we graag ouder worden, werken we langer en willen we graag vitaal blijven. Voor onze werknemers gaan we dit jaar verder met Baasis-vitaal en uiteindelijk komt dit ook ten goede aan het onderwijs aan de kinderen op de scholen. Leren veel kinderen makkelijker als ze bewegen, wij blijven ook fysiek en mentaal fitter en flexibeler als we regelmatig lekker bewegen.

Afgelopen jaar heeft Stichting Baasis een start gemaakt met 'Bewegen en  Bewegend Leren'. Leerkrachten van verschillende scholen hebben zich enthousiast ingezet om dit een plek in ons onderwijs te geven en met succes!

Voor iedere school, voor alle groepen, is er een prachtige les-kist voor het reken onderwijs ontwikkeld met sportieve spellen waarmee bewegen en leren hand in hand gaan.

'Jong geleerd is oud gedaan'.

Want:

Actief bezig zijn is de ultieme leervorm voor jong en oud

Bewegen stimuleert het creatieve brein en zorgt voor beter opslag van kennis in het geheugen.

Bewegen houdt ons bewust van een gezond lijf, hoofd en leven.

Bewegen zorgt voor verbinding (samen spelen, samen plezier).

Bewegen is goed voor je zelfvertrouwen, gevoel van eigenwaarde.

Met het oog op een beetje aandacht voor onze eigen gezondheid en sportief plezier hebben alle medewerkers een springtouw ontvangen. Hiermee kunnen we elkaar en de kinderen uitdagen in vrolijke sportieve challenges.

Binnen onze organisatie draait iedereen zijn eigen rondje mee!